Insight

Hoe ziet de workload van mijn servicedesk eruit?

Dit dashboard biedt managers IT, servicecoördinatoren en servicedeskmedewerkers waardevolle inzichten in de meldingsdruk en werkverdeling binnen de servicedesk.

Inzichten:

  • Als servicecoördinator wil ik inzicht krijgen in de meldingsdruk op mijn team, met informatie over wanneer meldingen binnenkomen en wat de aard van deze meldingen is.
  • Als manager IT wil ik snel de werkdruk van mijn servicedesk kunnen beoordelen en zien of het werk zich aan het opstapelen is.

Praktische toepassing:

  • Opvallend is dat er veel meldingen op vrijdagmiddag binnenkomen. Door het rooster aan te passen, kan ik de capaciteit efficiënter inzetten.
  • De grootste openstaande workload bestaat uit ’toegangsaanvragen’. Misschien is het tijd om dit proces te herzien en te verbeteren.

Met dit dashboard kun je de werkdruk beter managen en processen optimaliseren voor een efficiëntere servicedesk.

Wil je meer weten?

Neem dan snel contact op met Dirk Theunissen of bel direct naar: +31(0)30 20 90 970

Neem contact op met Dirk Theunissen